„Моята прекрасна книжарничка“ на Петра Хартлиб

imageЕх, да имаше още такива книги.

Винаги съм харесвала книги свързани с търговия с книги,книгоиздаване, страстта, тоест книги свързани с книги. Ето причина номер 1.

Адски много ме радваше факта, че най-накрая успях да прочета нещо, което не се случва в бъдещето и няма магии. Колегите ми ме гледаха как чета и след пет-десет минути висене над главата ми, ме питаха:

– Това трета книга за Хари Потър ли е?

– Не, това е „Моята прекрасна книжарничка“ на Петра Хартлиб.

„Моята прекрасна книжарничка“ ми достави една голяма доза носталгия, затова как мечтата ми бе да създам издателство в немскоезичния свят, който ми бе в сърцето от години. Тази книга определено събуди чувствата в мен, и то по един особено лек начин.

Петра и Оливер Хартлиб, хора с увещаваща работа, осигурени, с две деца, живеят в Хамбург. След време предложения и четене на обяви в Ибей, те съвсем изненадващо си купуват книжарница във Виена, с пари, с които не разполагат. И тогава започва тяхното вълнуващо книжно приключение.

И корицата. О Мили Боже. Страхотна е. Толкова е истинска и нереална същевременно, че не мога да си представя нещо по-красиво. Утре ще кажа същото за някоя книга, затова да се спрем с прехласванията.

Петра Хартлиб, пише увлекателно, успява да ни въведе в ежедневието на една книжарка, както тя нарича себе си. Запознава ни с проблемите на един магазин за надежди и мечти и спяха съвсем леко да ни накара и ние ей така да си купим книжарничка, например във Цюрих, при това с толкова много пари, че дори не можем да си представим как биха изглеждали толкова много банкноти на едно място. И ни уверява, че ако го искаме истински ще успеем.

Немски вариант на корицата.
Немски вариант на корицата.

Авторката ни въвежда в живота си, толкова директно, че понякога имаш чувство, че през цялото време си гледал случващото се от рамката на вратата. Хартлиб е жена, която не би успяла да запази съществуването си без кафе, с което започва деня и изпива още няколко големи дози два-три пъти след отварянето на книжарницата.

Петра Хартлиб успява да се запознае със световноизвестни автори, изиживява приключения, масите за книги за част от живота й, срещите с литературни критици, журналисти и издателства за нея са част от ежедневието.

– Честит рожден ден, съкровище мое. Толкова съжалявам, но трябва да станеш и да разтребиш книжарницата, аз не успях.

Ето на това му казвам книжен живот.

Вашият коментар

