„Хари Потър и Стаята на Тайните“ на Дж. К. Роулинг

imageНямам причина да живея. За следващите дни става дума.

Аз вярно си бях влюбена в Хари Потър като поредица още от „Хари Потър и Философският камък“, ама сега вече е опасно.

Добре, стига с моя лигашлък, да се залавяме за работа.

„Хари Потър и Стаята на Тайните“ е книга, която не можете да разгадаете, освен ако не сте вундеркинд. Пък и за тях сигурно е малко трудно.

Хари се завръща в Хогуортс, готов за новата учебна година, която за него е втора, но с предупреждението от Доби, домашно духче, че там го очаква огромна опастност. Само до идването си в Хогуортс, той вече два пъти е пътувал с омагьосана кола, бил е в мрачната и плашеща улица – Мракон-али, пътувал е с летежна пудра, напуска семейство Дърсли, снимал се е с новия си учител по Защита от Черните изкуства, г-н Локхарт, и е станал свидетел на разговор между Драко и Луциоус Малфой и един продавач от черната улица Мракон-али. Бая работа си е.

През втората си година в Хогуортс, Хари Потър научава много нови неща за себе си, среща се с много предизвикателства и спасява сестрата на Рон, Джини.

Aaah... Love.
Aaah… Love.

Един въпрос преследва Хари през цялата книга – Ами ако той е за Слидерин? След като разбира, че може да говори змийски език (спойлер, много важен за развитието на следващите книги), както и самият Салазар Слидерин, всички гласове, които го преследват по училищните коридори, една от многото мисли, които блуждаят в главата му е дали той е достоен за Грофиндор. За щастие, отговорът идва в Стаята на тайните.

Змиите често се появяват в книгата като тема, затова аз бях адски изплашена през цялото време, докато си мислех колко страшно е да си толкова близко до едно такова същество. Аз лично бих припаднала.

Слава Богу, има и някои наистина забавни части, наистина благодаря на г-жа Роулинг, понеже иначе нямаше да мога да спя. Не че аз спах де.

Луди мандрагори. That's all.
Луди мандрагори. That’s all.

Книгата е много хубава, определено си заслужава четеното, както и нервите и съня, които ще изгубите, така че определено няма да загубите нищо, ако я прочетете. Мисля, че не е нужно да казвам, че тя ми е харесала страшно много.

Едно цитатче?

– И яйце ще се опържи на почервенялото ти лице – отбеляза Рон. – Само гледай Крийви да не срещне Джини, че ще открият двамата заедно фенклуб „Хари Потър“.

Е, то и аз на мястото на Джини бих била лудо влюбена в Хари. Не, че не съм.

Вашият коментар

